Шукати в цьому блозі

понеділок, 4 травня 2020 р.

Природознавство-5кл.,Географія-6,8,9 кл.


ПРИРОДОЗНАВСТВО,  5 клас, тема заняття «Екосистеми»
Добрий  день, шановні учні! Сьогодні  пропоную  наступну  тему  для  опрацювання  дистанційно  «Екосистеми».
Виконайте  наступні  завдання:
1. Перечитайте  відповідний  параграф  підручника  (§44).
2. Перегляньте  відеофрагменти:
https://www.youtube.com/watch?v=PLFMAnuaCDM – Екосистеми.  Структура  екосистеми.
https://www.youtube.com/watch?v=4V6d2Szu0-I  – Екосистема  лісу.
https://www.youtube.com/watch?v=-uKodCuMnb4 – Екосистема  степу.
https://www.youtube.com/watch?v=BapB3c5r48w – Екосистема  річки.
https://www.youtube.com/watch?v=cMXvSDKrBIA – Екосистема  болота.
3. Дайте коротку  письмову  відповідь  на  питання:
а) що  таке  екосистема?
б) із  чого  складається  екосистема?
в) яка  роль  природних  екосистем  у  природі  та  житті  людини?
г) наведи  приклади  штучних  екосистем.
Відповідь  переслати на Вайбер  0966368218.

5-клас Природознавство Тема «Людина- частина природи.  Зв*язок людини з природою.
Перевірте себе.  А.Укажіть тип зв*язків між організмами.Позначте : п-паразитизм, х-хижацтво, к- взаємокорисні зв*язки.
1.Існують гриби,які за допомогою спеціальних кілець із грибниці захоплюють грунтових червів і перетравлюють їх.  2.Джміль запилює конюшину та здобуває солодкий нектар.  3.Комахоїдні рослини здатні ловити й перетравлювати комах.   4.Рослина повитиця має безбарвні листки і ниткоподібне стебло,яке обвивається навколо рослини –хазяїна та за допомогою при соскоподібних коренів висмоктує поживні речовини.   5.Є водяні гриби, які спричиняють хвороби риб, земноводних.   6.Квітки баобаба запилюють лемури та кажани, що ласуються нектаром.   7.Рослина омела має особливі корені-присоски, за допомогою яких отримує поживні речовини з дерева, на якому зростає.   8.Леви полюють на антилоп.  Відповісти (цифра 1-відповідь буквою П.,К  або  Х) .
Б  поданому переліку організмів підкресліть зеленим кольором виробників органічних речовин, червоним –споживачів органічних речовин, чорним—руйнівників.
Вуж, дуб, дощовий черв*як, білка, конюшина, грунтові бактерії, заєць, вовк, гриб красноголовець,  їжак, сосна, дятел, комар, жук-вусань, нітрифікуючі бактерії, береза, бурий ведмідь, білий гриб, сіркобактерії, жук-гнойовик, руда мураха, сова, людина,польова миша, зелені водорості.
Виконані завдання А і Б  сфотагрофувати, переслати на Вайбер 0966368218.
Як природа змінюється під впливом людини? Прочитати п.45 підручника.
Як змінюється природа під дією природних чинників? Прочитати п.45, ст..175, 176.
Заповнити таблицю з двох стовпчиків:
Чинник                   Зміни, які відбуваються
Сонце                   Промені Сонця нагрівають тверді породи вдень,які вночі    о                            охолоджуються.    Зміни  температури     викликають поступове виникнення тріщин, які  поступово руйнують породи                                                                                                                                                                                                                                      
Всі інші чинники заповнювати  за зразком.                






Тема заняття: «Туризм у світі та Україні» Географія-9-К
Виконайте завдання:

1. Опрацюйте параграфи 41, 42 підручника (автори Г. Д. Довгань, Г. Д. Стадник).
2. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=sOhjciFJw34 – Внутрішній туризм в Україні
3. За допомогою тексту підручника заповніть схему (схема додається).

Види туризму
1) За географічною ознакою
2) Залежно від головної мети подорожі (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, )
4. Запишіть у зошит чинники розвитку туризму. Користуючись текстом підручника, дайте коротку їх характеристику.
Чинники розвитку туризму:
а) Рекреаційні ресурси –
б) Культурна спадщина –
в) Туристична інфраструктура –
5. Дослідіть за допомогою інтернет-ресурсів складові рекреаційно-туристичного потенціалу туристичних районів України. Результати роботи занесіть до таблиці (таблиця додається).
Туристичний потенціал України
1) Назва району
Карпатський
Поліський
Подільський
Київський
Харківський
Дніпровсько-Донецький
Причорноморський
2) Географічне положення  
3) Найвідоміші природні об’єкти  
4) Найвідоміші культурно-історичні об’єкти  
5) Види туризму
6. Дайте короткі письмові відповіді (2-3 речення) на питання.
а) Які функції виконує Всесвітня туристична організація?
б) Які країни світу є найбільш популярними серед туристів та отримують найбільші доходи від розвитку туризму.
в) Назвіть основні туристичні регіони світу. Поясніть, чому Європа утримує провідні позиції в міжнародному туризмі?
Відповіді пересилайте на Вайбер 0966368218


 8-Клас Географія
Тема заняття: Міські і сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу. Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міське і сільське населення.
Виконайте завдання:

1. Перегляньте відео за посиланням, про класифікацію міст і сіл в світі (з 6 хв. 04 с. до 7 хв. 03 с.)
 https://www.youtube.com/watch?v=lFHfYUpwZhQ 
2. Перегляньте відео за посиланням, про густоту населення, територіальні відмінності густоти населення в Україні (з 4 хв. 20 с.) https://www.youtube.com/watch?v=fC4QrT9xpg4
3. Опрацювати параграф (за підручником Довгань Г.Д.) 48.
4. Виконайте письмово завдання:
4.1. Проаналізуйте дані щодо класифікації міст України за чисельністю, установіть зайве місто:
Наприклад: Умань – середнє місто за чисельністю.
1. Київ, Тернопіль, Харків.
2. Одеса, Київ, Помічна.
3. Дніпро, Умань, Мукачеве.
4. Берегове, Ужгород, Трускавець.
5. Запоріжжя, Львів, Миколаїв.
4.2. Проаналізуйте дані щодо класифікації міст України за функціями, установіть зайве місто:
Наприклад: Моршин – курортне місто
1. Знам’янка, Жмеринка, Трускавець
2. Чоп, Кривий Ріг, Маріуполь.
3. Шостка, Балаклія, Хорол.
4. Вінниця, Конотоп, Хмельницький
5. Хмільник, Миргород, Кривий Ріг.
5. Користуючися тематичними картами атласу випишіть 5 областей України з найбільшою кількістю сільських жителів. Письмово поясніть причини такої концентрації сільського населення в цих областях.
Відповіді пересилайте на Вайбер 0966368218.

Тема. Урбанізація.
1. Опрацюйте параграф 47 підручника ст.238-241
2. Прогляньте відео за посиланням:
  https://www.youtube.com/watch?v=48lQtQkOhHQ
3. Занотуйте в зошит поняття «урбанізація»ст..238. Який рівень урбанізації в світі ? Україні?
4. Випишіть ознаки урбанізації:
а)
б)
в)
5. Що означає поняття «агломерація»ст.239.
6. Наведіть приклади агломерацій по видам (ядро) в Україні.                                                       7. Дайте визначення поняття «мегаполіс». Випишіть найбільші мегаполіси світу.
Це цікаво!
У світі утворилося 8 мегаполісів. На території США виникли 3 мегаполіси:
Приатлантичний (або Бос-Ваш, тобто від Бостона до Вашингтона, 50 млн осіб),
Приозерний (або Чи-Піттс, від Чикаго до Піттсбурга, 35 млн осіб) та Каліфорній-
ський (або Сан-Сан, від Сан-Фран циско до Сан-Дієго, 20 млн осіб). У Японії існує
мегаполіс Токайдо (від Токіо на південь до міста Кобе), в якому проживає майже
половина населення держави (70 млн осіб). У Західній Європі сформувалися
мегаполіси Прирейнський (Рандстад) та Англійський, які часто об’єднують в
один – Європейський хребет, або Блакитний банан, населення якого становить
89,8 млн осіб (мал. 224). Він пролягає від півночі Італії до півдня Великої Бри-
танії. Два мегаполіси виникли у Китаї: Дельта річки Янцзи (де зливаються
близько 20 міських агломерацій із загальною кількістю населення 80 млн осіб)
та Дельта Перлинної річки (у районі Сянгану, охоплює 11 агломерацій, 47,3 млн осіб).
Іноді мегаполісом називають Москву з однойменною областю в Росії, де мешкає приблизно 20 млн осіб.
Формується Бразильський мегаполіс між Ріо-де- Жанейро та Сан-Паулу з населенням близько 38 млн осіб.
8. Світове місто (глобальне) –це місто, що вважається важливим елементом світової економічної системи. Наведіть приклади світових міст у різних регіонах. Чи є в Україні світові міста або претенденти?
9. Назвіть найбільш і найменшурбанізовані області України.
10. Дайте визначення поняттям «субурбанізація», «хибна урбанізація»ст239.
11. Висловіть власні судження.
«Усесвіт без міста – наче тіло без голови» В. Гюго.
Прочитайте текст і підтвердіть або спростуйте вислів видатного французького письменника.
Міста –  це кам’яні ідоли, що поглинають людину, стирають її індивідуальність. Вона розчиняється в безмежному потоці людських мас, бігу машин, губиться в суєті вулиць, споруд. Але міста продовжують притягувати людей. Сьогодні вони стали концентрацією наукової думки, культури, мистецтва. Адже місто – це основний засіб організації суспільних і виробничих відносин.
Міський житель з моменту відвідування дитячого садка до отримання пенсійної книжки постійно поспішає, відчуває нестачу часу. Людина в місті оточена масою правил і заборон.
Житель міста протягом доби спілкується з сотнями і тисячами людей. Тваринний світ представлений в його середовищі одиничними видами – собака, голуб, ворона. Поле зору міського жителя обмежене стінами будинків: добовий зоровий фон наближається до кольору бетону і асфальту. Шумові, вібраційні навантаження, перенаселення, транспортні проблеми, вплив електричних, магнітних полів у великих містах стали причиною масових захворювань нервової системи (неврозів, психічних хвороб), підвищеної смертності. Процес урбанізації поширюється дуже стрімко. .
Але давайте спробуємо подивитися на місто з іншого боку. Місто і його душу. Що нас притягує до міста, зачаровує?
Його таємниці і легенди. Адже не можна дивитися на світ через чорні окуляри. Не може щось прекрасне народитися в постійній тьмі і страсі.
Перегляньте коротке відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=cfrdxJz6XOo – Урбанізація. Рівновага  і гармонія.





6-клас Географія
Тема "Практична робота 7.Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості".
Підручник Географія Т.Г.Гільберг Ст.213


Інструктивна картка до практичної роботи №7
Тема: Ознайомлення з одним із природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яру, річки, лісу, парку), виявлення взаємозв’язків між його компонентами.
Мета: закріпити знання про природні комплекси як взаємозв’язане поєднання природних компонентів; навчитися досліджувати природні компоненти конкретних природних комплексів та опрацьовувати результати спостережень за ними
Хід роботи:
Завдання №1: (за правильно виконане завдання 2 бал).
Виберіть природний комплекс: заплава,схил берега, яр, озеро, болото, пагорб,річка. Зберіть дані про особливості рельєфу, гірські породи, поверхневі й ґрунтові води, клімат, грунт, рослиний і твариний світ.
Завдання №2: (за правильно виконане завдання 4 бал).
Дай характеристику природного комплексу за планом:
1.        Географічне положення.
2.        Рельєф та гірські породи, які утворили даний комплекс.
3.        Види ґрунту, його властивості.
4.        Характеристика клімату.
5.        Рослинний світ.
6.        Тваринний світ.
7.        Характеристика вод.
8.        Значення в господарській діяльності.
9.        Ступінь впливу людини (перетворені).
Завдання №3: (за правильно виконане завдання 3 бал).
За допомогою Інтернет запишіть назви рослин і тварин Запорізької області, що занесені до Червоної книги.
Завдання №4: (за правильно виконане завдання 3 бал).
За допомогою атласу Запорізької області , Інтернет відшукати, ознайомитись та виписати заповідні території та об’єкти рослин і тварин загальнодержавного значення.
Висновок:
Запропонуйте власні заходи, що до відновлення вашого природного комплексу.
Тема "Кількість і розміщення населення Землі."
Кількість населення -це кількість людей, що живуть у тому чи іншому місці.
За данними  ООН кількість населення світу у 2019 році досягла 7,7млрд.осіб, а до 2050 досягне 9,7млрд,осіб  На 1 березня 2020 року в Україні проживає 41,858млн.осіб. Прочитати підручник (автор Гільберг) п.53.Виписати людська раса, народ,діаспора,  густота населення-це кількість людей, що проживають на одиниці площі (вимірюється- осіб/км2). заповнити таблицю ст.221 (завдання 8) .Виконану роботу сфотографувати і переслати на Вайбер 0966368218. Розгляньте мал.144 ст.217 і порівняйте розселення  населення на 1км2. за допомогою Інтернет скласти списки десяти найбільших за площею країн світу.